Tuesday, January 18, 2011

Ik aangeboden mening dat de definitie van "volksmuziek" werd muziek gespeeld door mensen die niet willen worden gelaten van de partij; muziek van functies en families. Dat wat mijn vriend Brian Marshall vertelde me jaren geleden, en dat is net zo goed een definitie zoals ik heb ondervonden.

Dit ging niet zo goed zitten met "singer-songwriter" aanwezigen, die enige gehechtheid aan muziek (in mijn ervaring) is wat kan in plaats van het voor hen doen dan het perspectief van de traditionele folk muzikant die zichzelf ziet als het bedienen van een functie van zijn / haar cultuur als geheel, alleen de muziek wordt een lichte fractie van de vergelijking; taal, geloof, dans, gerechten zijn allemaal met elkaar verweven en meegevoerd door de muziek dat is zeker niet de kortzichtige focus.