Sunday, January 23, 2011

De "folkie" wil u alles vertellen over zichzelf en hun waardeloze leventjes, eist de aandacht en validatie van vreemden, niet anders dan iemand in de entertainment business. (Zoals ik, BTW) Ze beginnen aan een commerciële carrière en als ze niet hun brood, ze stoppen en terug te gaan naar wat ze hadden moeten doen in de eerste plaats. Omgekeerd, de traditionele muzikant is bezig met een leven in een cultuur, en toevallig muziek af te spelen en waarschijnlijk zal voor al hun leven, ongeacht of zij zijn elke onderzocht buiten hun gemeenschap.

Kras een "folkie" en typisch een persoon die actief heeft geweigerd hun eigen cultuur en tradities en vervolgens aanhangen groeiende proto-cultuur die aandelen van hun kijk op de wereld (Kerrville Folk Fest. Denken) Na verloop van tijd vinden, ik weet zeker dat dit zal uiteindelijk te maken zijn eigen "cultuur" van een soort, maar eerlijk gezegd vind ik het onjuist ringen voor mij. En uiteindelijk elk van deze typen belandt, hoed in de hand, terug op de deur van de traditie brachten ze een leven afwijzing. (Voorbeelden in overvloed, maar Faron Young vertelt Jerry Lee Lewis, die opnieuw Nashville opgenomen na zijn carrière in nachtkaars rock, naar "beneden te krijgen op zijn knieën en vergiffenis" van het het land kunstenaars die gaande gehouden, terwijl rock and roll scheurde op de weefsel van hun cultuur. Begrijp me niet gestart op Joodse folkies die opnieuw verbeelden zelf Joodse pas nadat ze geslagen met de niet-Joden.)